ALGEMENE VOORWAARDEN ITWEBSUPPORT 

 

Definities 

 

  1. ITWebsupport, gevestigd te Barendrecht onder KvK nr. 73065080. 
  1. Klant: degene met wie ITWebsupport een overeenkomst is aangegaan. 
  1. Partijen: ITWebsupport en klant samen. 
  1. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privé persoon handelt.  

 

Toepasselijkheid algemene voorwaarden 

 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens ITWebsupport. 
  1. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen. 
  1. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit. 

 

Aanbiedingen en offertes 

 

  1. Aanbiedingen en offertes van ITWebsupport zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld. 
  1. Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat vermeld. 
  1. Als de klant de aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.  
  1. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.  

 

Aanvaarding 

 

  1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt ITWebsupport zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.  
  1. Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt ITWebsupport slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd. 

 

Prijzen 

 

  1. Alle prijzen die ITWebsupport hanteert zijn in euro’s, zijn exclusief btw en exclusief eventuele andere kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen. 
  1. Alle prijzen op die ITWebsupport hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan ITWebsupport ten alle tijden wijzigen.  
  1. De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door ITWebsupport vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.  
  1. De prijs wordt berekend volgens het gebruikelijke uurtarief van ITWebsupport, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeengekomen. 
  1. Indien partijen voor een dienstverlening door ITWebsupport een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk, een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen. 
  1. ITWebsupport is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.  
  1. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient ITWebsupport de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is. 
  1. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt. 
  1. ITWebsupport heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.  
  1. Voorafgaand aan de ingang ervan zal ITWebsupport prijsaanpassingen meedelen aan de klant. 
  1. De consument heeft het recht om de overeenkomst met ITWebsupport op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging. 

 

Gevolg niet tijdig betalen 

 

  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is ITWebsupport gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend. 
  1. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan ITWebsupport. 
  1. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.  
  1. Wanneer een klant niet tijdig betaalt mag ITWebsupport zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.  
  1. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van ITWebsupport op de klant onmiddellijk opeisbaar. 
  1. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door ITWebsupport, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan ITWebsupport te betalen.  

 

Opschortingsrecht 

 

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten. 

 

Verrekening  

 

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan ITWebsupport te verrekenen met een vordering op ITWebsupport. 

 

Verzekering  

 

  1. De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal: 
  • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst 
  • zaken van ITWebsupport die bij klant aanwezig zijn 
  • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd 
  1. De klant geeft op eerste verzoek ITWebsupport de polis van deze verzekeringen ter inzage. 

 

Garantie 

 

Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenende karakter zijn aangegaan, bevat deze voor ITWebsupport enkel inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting.  

 

Uitvoering van de overeenkomst 

 

  1. ITWebsupport voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit. 
  1. ITWebsupport heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.  
  1. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van eventueel afgesproken voorschot door de klant.  
  1. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat ITWebsupport tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.  
  1. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat ITWebsupport tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of uren voor de rekening van de klant.  

 

 

Informatieverstrekking door de klant 

 

  1. De klant stelt alle informatie, gegevens, en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan ITWebsupport 
  1. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid, en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.  
  1. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert ITWebsupport de betreffende bescheiden. 
  1. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door ITWebsupport redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.  

 

Duur van de overeenkomst 

 

  1. De overeenkomst tussen ITWebsupport en de klant wordt aangegaan voor de duur van (aantal) maanden, tenzij uit de aard van overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen. 
  1. Indien een overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst van onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, c.q. een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van een maand dan eindigt de overeenkomst van rechtswege. 
  1. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van deze termijn moet klant ITWebsupport schriftelijk in gebreke stellen. 

 

Intellectueel eigendom 

 

  1. ITWebsupport behoudt alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellenrecht, etc.) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc., tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen. 
  1. De klant mag genoemde intellectuele eigendomsrechten niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van ITWebsupport (laten) kopiëren, aan derden tonen en/of ter beschikking stellen of op andere wijze gebruiken.  

 

Geheimhouding  

 

  1. De klant houdt iedere informatie die hij (in welke vorm dan ook) van ITWebsupport ontvangt geheim. 
  1. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende ITWebsupport waarvan hij weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij weet dat verspreiding ervan ITWebsupport schade kan berokkenen.  
  1. De klant neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen dat hij in lid 1 en 2 genoemde informatie ook geheim houdt. 
  1. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie: 
  • die al openbaar was voordat de klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de klant 
  • die door de klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht 
  1. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan. 

 

 

 

 

 

Boetebeding 

 

  1. Indien de andere partij het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of over intellectueel eigendom overtreedt, dan verbeurt hij voor elke overtreding ten behoeve van ITWebsupport een onmiddellijk opeisbare boete. 
  • Is de andere partij een consument dan bedraagt deze boete € 1.000 
  • Is de andere partij een rechtspersoon dan bedraagt deze boete € 5.000 
  1. Daarnaast verbeurt de andere partij een bedrag ad 5% van het in lid 1 genoemde bedrag voor elke dag dat die overtreding voortduurt. 
  1. Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade. 
  1. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van ITWebsupport waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen. 

 

Vrijwaring  

 

De klant vrijwaart ITWebsupport tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door ITWebsupport geleverde producten en/of diensten. 

 

Klachten 

 

  1. De klant dient een door ITWebsupport geleverde product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen. 
  1. Beantwoordt een geleverde product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant ITWebsupport daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkoming, op de hoogte stellen. 
  1. Consumenten dienen ITWebsupport uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkoming hiervan op de hoogte stellen. 
  1. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat ITWebsupport in staat is hierop adequaat te reageren. 
  1. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen. 
  1. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat ITWebsupport gehouden kan worden om de andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen. 

 

Ingebrekestelling 

 

  1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan ITWebsupport. 
  1. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling ITWebsupport ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt. 

 

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant 

 

Als ITWebsupport een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan ITWebsupport verschuldigd zijn.  

 

Aansprakelijkheid 

 

  1. ITWebsupport is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid. 
  1. Indien ITWebsupport aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van de overeenkomst. 
  1. ITWebsupport is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden. 

 

 

  1. Indien ITWebsupport aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. 
  1. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn voor schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting. 

 

Vervaltermijn 

 

Elk recht van de klant op schadevergoeding van ITWebsupport vervalt in elk geval 12 maanden nadat de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek. 

 

Recht op ontbinding 

 

  1. De klant heeft het recht om de overeenkomst te ontbinden wanneer ITWebsupport toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.  
  1. Is de nakoming van de verplichting door ITWebsupport niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaats vinden nadat ITWebsupport in verzuim is. 
  1. ITWebsupport heeft het recht de overeenkomst met klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichting uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, danwel indien ITWebsupport kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichting niet behoorlijk zal kunnen nakomen. 

 

Overmacht  

 

  1. In de aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van ITWebsupport in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van klant niet aan ITWebsupport kan worden toegerekend in een van de wil van ITWebsupport onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van ITWebsupport kan worden verlangd. 
  1. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook – doch niet uitsluitend- gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbreking.  
  1. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor ITWebsupport 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat ITWebsupport er weer aan kan voldoen. 
  1. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden. 
  1. ITWebsupport is in een overmachtsituatie geen enkel (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het gevolg van de overmachtstoestand enig voordeel geniet. 

 

Wijziging van de overeenkomst 

 

Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan. 

 

 

 

 

 

 

Wijziging algemene voorwaarden 

 

  1. ITWebsupport is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. 
  1. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. 
  1. Grote inhoudelijke wijzigingen zal ITWebsupport zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken. 
  1. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.  

 

Overgang van rechten 

 

  1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van ITWebsupport 
  1. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek. 

 

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid 

 

  1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.  
  1. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichts in de buurt komt van wat ITWebsupport bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.  

 

Toepasselijk recht en bevoegde rechter 

 

  1. Op ieder overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. 
  1. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar ITWebsupport is gevestigd /  kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van de eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.